Urząd Gminy Rytro zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.rytro.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- zamieszczone na stronie internetowej informacje publiczne w postaci załączników są w formie skanów z uwagi na charakter informacji publicznej, - część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej przed 23 września 2018 r.
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre treści były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej przed 23 września 2018 r.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Więcej informacji poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia:
- modyfikacje tekstu: powiększenie czcionki tekstu; zwiększenie odstępu między wierszami, paragrafami, literami, czy słowami; font czytelny, dysleksyjny i wspomagane czytanie; wyrównanie tekstu do lewej, prawej i do środka
- czytanie na głos - czytanie tekstu po najechaniu kursorem; do czytania: możliwość zmiany koloru podświetlenia sekcji, wyrazu i tekstu
- zmiana koloru nagłówków, tekstu i tła; zaznaczanie linków i nagłówków
- filtry: silny kontrast, inwersja, monochromia, wysoki kontrast, wysoka saturacja, niska saturacja, filtr światła niebieskiego
- inne pomocne: linia pomocnicza, maska pomocniczna, ukrywanie obrazów, wyłączanie animacji, duży czarny i biały kursor
Skróty klawiszowe
Poza standardowymi skrótami klawiszowymi dodaliśmy jeszcze poniższe:
- Wyszukiwanie Ctrl+K
- Pokaż skróty klawiszowe Ctrl+/
- Okno centrum pomocy Alt+Shift+C
- Otwórz widget dostępności Alt+Shift+D
- Przewiń do menu, focus na pierwszym linku lub przycisku Ctrl+Shift+M
- Przewiń do lokalizacji Ctrl+Shift+L
- Przewiń do treści Alt+Shift+T
- Przewiń do stopki, focus na pierwszym linku lub przycisku Alt+Shift+S
- Przewiń do kolumny bocznej, focus na pierwszym linku lub przycisku Ctrl+Shift+A
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Imię i nazwisko: Joanna Tomasiak
E-mail: jtomasiak@rytro.pl
Numer telefonu: (18) 448-64-52
Opis procedury:
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Jan Kotarba - Wójt,
- Adres: Rytro 265, 33-343 Rytro,
- E-mail: wojt@rytro.pl.
- Telefon: 18 446 90 40.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Gminy Rytro spełnia minimalne wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność w budynku:
Budynek Urzędu Gminy jest jednopoziomowy. Dla osób poruszających się na wózku dostępny jest podjazd zabezpieczony barierkami.
Dostępność parkingu:
Przy budynku znajduje się parking, gdzie jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Obsługa osób z ograniczoną możliwością samodzielnego poruszania się:
W związku z niemożliwością zapewnienia pełnej dostępności Urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny poprzez komunikację z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – możliwość obsługi interesanta przez pracownika w dogodny dla niego sposób.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM).